حملات هوایی سنگین رژیم صهیونیستی به شرق لبنان + فیلم (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله پهپادی مقاومت عراق به جنوب فلسطین اشغالی (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تاکید مخبر بر بسیج همه‌جانبه امکانات برای کمک به سیل‌زدگان خراسان رضوی هنیه: نابودی رژیم اشغالگر حتمی است رسانه‌های رژیم صهیونیستی: ۱۵ نظامی در شمال غزه زخمی شدند (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) مراسم بیست و نهمین سالگرد شهادت دکتر «سید محمدعلی نقوی» در مشهد برگزار شد بلینکن: آمریکا حملات اوکراین به خاک روسیه را تشویق نمی‌کند قسام از لبنان پادگان «لیمان» را موشک‌باران کرد گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه ترکیه با هنیه درباره تحولات غزه سردار قاآنی: غزه، اسرائیل و آمریکا را به ذلت کشانده است موضع چین در خصوص سالگرد «روز نکبت» عملیات هماهنگ گروه‌های مقاومت علیه صهیونیست‌ها در نوار غزه سوءقصد به جان نخست‌وزیر اسلواکی+ فیلم جزئیات عملیات نیرو‌های مسلح یمن در دریای سرخ وزیر خارجه هند به تهدید‌های آمریکا در مورد توافق چابهار پاسخ داد کدام ادارات و سازمان‌ها شنبه‌ها تعطیل نیستند؟ وزیر راه از افتتاح راه‌آهن رشت- کاسپین با حضور رئیس‌جمهور خبر داد سه مصوبه مهم امروز (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) هیئت وزیران از زبان سخنگوی دولت تأکید رئیسی بر رفع دغدغه‌های مردم به‌عنوان سرمایه‌گذار و رکن اصلی بورس جداول بودجه سال ۱۴۰۳ اصلاح شد (۲۶ اردیبهشت)
سرخط خبرها

سایه تورم بی سابقه در منطقه یورو | رکوردشکنی تورم و ترس از زمستان در اروپا

  • کد خبر: ۱۲۳۷۰۷
  • ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۹
سایه تورم بی سابقه در منطقه یورو | رکوردشکنی تورم و ترس از زمستان در اروپا
تورم سالانه در منطقه یورو با افزایشی چشمگیر به ۹.۱ درصد رسیده و رکورد زد.

به گزارش شهرآرانیوز، بر اساس برآورد اخیر دفتر آمار اتحادیه اروپا، تورم سالانه منطقه یورو در ماه آگوست رکورد زده و به ۹.۱ درصد رسید. این در حالی است که ماه جولای تورم در این منطقه ۸.۹ درصد بوده است.

این دفتر آمار در بیانیه‌ای اعلام کرد انتظار می‌رود قیمت انرژی در ماه آگوست با ۳۸.۳ درصد افزایش، در مقایسه با ۳۹.۶ درصد در ماه جولای بالاترین رشد سالانه را داشته باشد.

پس از آن در رتبه‌ای بعدی بالاترین میزان تورم، مواد غذایی و دخانیات (۱۰.۶ درصد در ماه آگوست، افزایش نسبت به ۹.۸ درصد در ژوئیه)، کالا‌های صنعتی غیر انرژی (۵.۰ درصد در ماه آگوست، افزایش نسبت به ۴.۵ درصد در ژوئیه) و خدماتی (۳.۸ درصد در ماه اوت در مقایسه با  ۳.۷ درصد در ماه جولای) قرار دارند.

در همین حال، تورم اصلی، بدون احتساب انرژی، غذا و دخانیات، در ماه اگوست به ۴.۳ درصد افزایش یافت در حالی که ماه قبل این میزان ۴ درصد بود.

این در حالیست که به دلیل حمله روسیه به اوکراین و به دنبال آن تحریم‌هایی که غرب بر مسکو وارد کرد، روسیه عرضه انرژی به کشور‌های اروپایی را بسیار کاهش داده است و همین هم موجب افزایش قیمت در این کشور‌ها از جمله در انگلیس شده است. در هفته‌های اخیر بسیاری از مقام‌های اروپایی نسبت به زمستان در این کشور‌ها ابراز نگرانی کرده‌اند، زیرا احتمال کمبود انرژی و افزایش قیمت‌های را پیش‌بینی می‌کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->